maandag 3 december 2012

Gevraagd voor de Creyf’s Beleving!


Op de maandagmorgen een mail van Nick in mijn mailbox of ik mee wil werken aan de Creyf’s Beleving? Tja, daar hoef ik niet lang over na te denken…..NATUURLIJK!!! Nu is alleen de vraag, wat moet je allemaal in een blog gaan vermelden??? Ga je wat schrijven over 1 dag of de hele week of…..Weet je wat, ik begin gewoon bij maandag en we zullen zien waar het schip strandt, Nick heeft tenslotte geen maximaal aantal woorden opgegeven, alleen een deadline van 2 weken. J

Ik zal eerst ons team op Harderwijk aan je/jullie voorstellen: Chantal (vestigingsmanager), bijna 5 jaar bij Creyf’s pendelt tegenwoordig tussen onze eigen vestiging in Harderwijk en Nijkerk, Sharon (Intercedent) is vorig jaar november bij ons team gekomen, tot aan eind januari is onze stagiaire Manon ook van de partij. Zelf werk ik (Marielle) al ruim 6,5 jaar, op verschillende vestigingen of aan projecten, een superleuke job!

Maandag:
Onze dag vandaag begon helaas niet zo leuk…..de uitzendkracht die zich bij ons zou inschrijven om als schoonmaakster aan de slag te gaan bij bungalowhuisjes, kwam niet opdagen. Helaas aan Sharon de taak om de klant teleur te stellen. Even snel de dagbehandeling doornemen, bijzonderheden en het wie doet wat vandaag. Gelukkig komt intake numero 2 van de dag wel opdagen en hij kan gelijk vanmiddag om 15.00 uur op gesprek. GAAF!! Ondertussen blijft de telefoon maar gaan, Manon is er maar druk mee, petje af! Sharon heeft vandaag een aantal afspraken buiten de deur en we hopen natuurlijk op meer vacatures, want we moeten nog wat extra uren groeien voor het einde van het jaar. Na haar bezoek heeft Sharon nog een pittige telefonische onderhandeling met een hot prospect. Ondertussen ben ik druk om van alles te regelen: sollicitaties regelen, bevestigen, cv’s doorsturen, een andere monteur overhalen dat hij best 2 sollicitatiegesprekken op 1 dag kan voeren als ze in dezelfde plaats zijn, te horen krijgen dat 3 kandidaten op 2e gesprek mogen en deze inplannen, informatie naar boven halen voor tariefonderhandelingen – wat wordt het salaris, in hoeveel ploegen gaan ze werken, etc -, komen er telefoons tussendoor, uitzendkrachten die binnen komen lopen, zich willen inschrijven en klanten die mailen met vragen. Zoals Renske al schreef, alsof je de hele dag aan het jongleren bent, waar het om gaat is dat je prioriteiten kan en blijft stellen. Nu eerst even tijd voor de lunch, een korte rustpauze in deze dag. De middag verloopt wat rustiger, Sharon is ook nu buiten de deur voor bezoeken, Manon en ik kunnen lekker aan de slag met ons werk wat we verder hebben liggen. Voorstellen, mailbox behandelen, vragen van uitzendkrachten beantwoorden, voorstellen opvolgen. Eindelijk belt onze sollicitant en ja!!!! Hij heeft een goed gesprek gehad! Nu snel de klant bellen, kijken wat hij ervan vindt…..het maakt niet uit hoe lang je in het vak zit, dit blijft gewoon fantastisch! Ja, hij vond het ook een goed gesprek, morgen nog 2 gesprekken, daarna horen wij wie er aangenomen wordt! Ondertussen rondt Sharon een onderhandeling af met goed gevolg! Wat betekent dit voor ons zie ik je denken? Vanaf volgende week een nieuwe werknemer en een nieuwe klant erbij…..en achter de schermen veel dingen die geregeld moeten worden.

Dinsdag:
What a day! Vandaag 2 sollicitatiegesprekken, bezoek bij een oud-klant, 3 intakes, heerlijk volle dag, de ochtend starten we met een kort overleg, nadat we allemaal weten wat onze prioriteiten zijn, hup aan het werk! Onze uitzendkracht veel succes gewenst met zijn sollicitatiegesprekken en mijn eerste intake komt al binnen lopen. Een leuke, serieuze jongen, die na een slechte keuze duidelijk heeft waar hij naar toe wil met zijn toekomst. We laten hem gelijk starten in een oproepbaan en met nog 3 andere jobs de deur uitgaan voor langere tijd, stiekem al 1 iemand vandaag gelukkig gemaakt! J Ondertussen komt de andere intake ook al binnen, ruim een uur te vroeg, gelukkig kan Manon hem overnemen, hij komt voor een baan in het magazijn en moet dus eerst een toets afleggen, helaas…..niet geslaagd.
Yes de gesprekken zijn goed gegaan!!! Beide jongens mogen starten, vanmiddag komt onze eerste nieuwe werknemer zijn contract tekenen en hij kan gelijk morgen aan het werk, de andere wil er nog even over nadenken. Dat nog allemaal snel geregeld, voordat ik de deur uitga voor een bezoek. Dit jaar voor het eerst sinds 3 jaar weer zaken gedaan met onze oud-klant en we gaan kijken of we onze samenwerking kunnen uitbreiden. Naast een commerciële insteek geven wij ook advies aan onze opdrachtgevers en daarvoor zit ik bij hen aan tafel. Het lukt hen namelijk niet om de juiste mensen te werven voor de openstaande functies. Samen kijken wij naar de functie-inhoud, wat kan het bedrijf bieden, waarom blijven mensen bij hen werken en welke mensen wil je aantrekken? Ruim een uur later hebben we een mooi nieuw functieprofiel samengesteld en voor mij de mooie taak om een tariefvoorstel uit te brengen op basis van W&S en detachering (kanttekening: dit bij een klant die 3 jaar geleden heeft uitgesproken, nooit meer te willen detacheren). Zo zie je maar, het onderhouden van contacten is erg belangrijk in ons vak! Ondertussen hebben mijn collega’s nog 2 kandidaten ingeschreven en van deze kandidaten gaat ook iemand gelijk aan het werk deze week. De andere kandidaat is gelijk aanbiedend weggebeld en er zijn opdrachtgevers die graag zijn CV willen ontvangen…. Wat een goed nieuws allemaal vandaag!!

Woensdag:
Zal ik de woensdag maar even kort samenvatten?
* Ochtendoverleg
* Aankomstcontrole van onze monteur
* Kandidaten succes wensen voor het sollicitatiegesprek
* Nieuwe werknemer die zijn contract komt tekenen
* Sollicitanten bellen, hoe is het gesprek geweest? Klanten bellen, wat was hun indruk van de sollicitant?
* Sharon gaat op bezoek en heeft een goed gesprek
* De mailbox ontploft van alle sollicitaties, dus Manon en ik gaan daar in de middag mee aan de slag om iedereen te bellen, mailen, afspraken in te plannen
* Kandidaten voorstellen / aanbieden bij bedrijven (klant of prospect)
* Sharon mag na haar gesprek het CCC voorbereiden (CCC is een commerciële ochtend op een andere vestiging, waar je met een doel gaat bellen – afspraken scoren of met CV’s van kandidaten bellen, voor wie kun je dat sollicitatiegesprek regelen?)
Aan het einde van de dag, zijn we moe maar voldaan, het was een drukke dag met veel telefoon, inloop, maar vooral een dag waar we weer genoten hebben van ons werk!

Donderdag:
Dit verhaal komt uit tweede hand, het leven bestaat namelijk uit nog meer dan werken en dat is zo af en toe een vrije dag, bij het CCC heeft Sharon 3 afspraken gescoord bij bedrijven die totaal nieuw voor ons zijn, dit is een mooi resultaat! Manon heeft het fort verdedigd tijdens haar afwezigheid en dit ontzettend goed gedaan! Verder hebben ze een hectische dag gehad, problemen opgelost naar tevredenheid van klant en kandidaat. Er stonden maar liefst 4 sollicitatiegesprekken gepland, helaas heeft 1 kandidaat een nieuwe baan, dus er blijven nog 3 over…..spannend!

Vrijdag:
De dag begint gelijk met slecht nieuws, een uitzendkracht heeft geen salaris gehad, oh nee! Gelukkig kan het opgelost worden met behulp van onze collega’s achter de schermen, die wij veelvuldig spreken, maar waar onze uitzendkrachten nooit kennis mee maken, de afdeling V&F (verlonen en factureren). Dames ontzettend bedankt!! Maar na regen komt zonneschijn ;-) Het resultaat van de gesprekken van gisteren: 1 afgewezen, 1 aangenomen en 1 nog in beraad. De jongen die gaat starten, begint a.s. maandag al en komt vanmiddag zijn contract tekenen. Tussen de bedrijven door een ander sollicitatiegesprek ingepland voor een ex-uitzendkracht die al eerder geruime tijd voor ons heeft gewerkt en nog een 2e gesprek vanmiddag. Op de valreep nog meer goed nieuws: de jongen die het 2e gesprek heeft gehad, gaat ook maandag starten. Voor mij de schone taak om de contracten in orde te maken.

Volgens mij kunnen we ondanks de ups en downs in de afgelopen periode, de economische recessie met een gerust hart zeggen: als je hard werkt, je beste beentje voorzet, kwaliteit levert en afspraken nakomt, er ook in deze tijden nog steeds kansen zijn!!!


Mariëlle van de Mars
Senior intercedente
Harderwijk 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten